Välj en sida

Sedan tidigare har ni fått ett styrkeprogram för att komplettera löpningen. Programmet då var helt utan extra vikter men nu när du har kört det programmet är det dags att öka på styrkan med styrketräning där vi belastar lite extra. Har du inte tillgång till gym eller utrustning så fungerar det alldeles utmärkt att fortsätta med programmet utan extra vikter.
Det går givetvis även bra att alternera mellan programmen och ena dagen köra utan vikter och nästa gång med vikter. Det viktigaste är att något av programmen verkligen blir gjorda. Vet du att du inte hinner till gymmet så kör med det andra som du kan göra hemma. Gör det helt enkelt på ett sätt som gör att passen blir gjorda.

När du nu börjar med extra belastning så var noga med att du klarar av att göra övningarna på ett korrekt vis. Det finns ingen anledning att slarvigt slänga upp en vikt som du inte behärskar, du ökar bara risken för skador. Se till att göra övningarna lugnt och kontrollerat men givetvis skall du utmana dig ordentligt. Klarar du av att köra mer än 15 repetitioner i ett set så kör du helt enkelt för lätt. Kör fullt ut i varje set och spara inte på krafterna. Varje set skall köras som om det var det sista och blir det för tungt så får du helt enkelt minska vikten i nästa set.

Ladda ner och skriv ut passet som du hittar här >>Löpning Styrka med vikter 1<<
Löpning Styrka med vikter 1

Hoppa till verktygsfältet